Zo levert cloudtelefonie zakelijk voordeel op

10 januari 2020
vrouw_met_smartphoneHosted telefonie, ofwel bellen in de cloud, is gemeengoed geworden. De technologie biedt immers de juiste flexibiliteit voor de moderne digitale zakelijke praktijk. Dat wordt benadrukt door de vele voordelen die cloudtelefonie oplevert voor organisaties. Een vijftal voorbeelden.

Beter klantcontact
Cloudtelefonie maakt bedrijven veel bereikbaarder. De telefooncentrale wordt ondergebracht in de cloud, die via een app toegankelijk is. Dankzij die app kunt u overal van de functionaliteiten gebruikmaken. Doorschakelfunctionaliteit en keuzemenu’s zijn eenvoudig instelbaar. Dat maakt het mogelijk om veel flexibeler in te spelen op klantvragen. Onderaan de streep leidt dat tot een sterker klantcontact.

Regie over de functionaliteit
Cloudtelefonie laat u zelf bepalen welke functionaliteiten u gebruikt. U hebt zelf toegang tot de telefooncentrale in de cloud, waardoor u de centrale eenvoudig naar eigen wens aanpast. Uw telefooncentrale sluit daardoor altijd aan bij ontwikkelingen in de organisatie en u richt uw zakelijke telefonie een stuk efficiënter in.

Eenvoudig schaalbaar
De ene keer hebt u behoefte aan meer aansluitingen, de andere keer weer aan minder. Met cloudtelefonie kunt u dit veel sneller inregelen. Het voordeel daarvan is dat uw telefoniecentrale altijd past bij de grootte van uw organisatie. U weet daardoor zeker dat u alleen betaalt voor hetgeen u ook echt gebruikt.

Onderhoud op afstand
Cloudtelefonie haalt alle beheer- en onderhoudstaken bij u uit handen. De oplossing wordt namelijk op afstand beheerd door de provider van de dienst. Software- en securityupdates worden periodiek op afstand uitgerold, waardoor uw oplossing functioneel en veilig blijft. U profiteert daardoor wel van de lusten, terwijl de lasten achterwege blijven.

Integratie met andere software
Cloudtelefonie kan eenvoudig worden gecombineerd met andere zakelijke software. Denk bijvoorbeeld aan uw crm-systeem. Door de koppeling ziet u bijvoorbeeld welke klant belt. U hebt direct inzage in zijn laatste gegevens en kunt deze tijdens het gesprek zo nodig aanvullen. Handig, want zo zijn uw klantgegevens altijd up-to-date. Dat is natuurlijk goed voor de dienstverlening en klanttevredenheid.

Meer weten? Neem contact met ons op!
Bent u op zoek naar de beste zakelijke oplossingen? Wij adviseren hier graag over. Neem contact op met onze adviseurs via 010-2622544 (Rotterdam) of 0182-748707 (Gouda) of stuur een e-mail.