Vijf tips om uw dienstverlening nog beter te maken

7 november 2018
Young_professionalTegenwoordig hebben we de keuze uit veel verschillende soorten werkplekoplossingen. Deze maken ons zakelijke leven makkelijker en verbeteren onze bereikbaarheid en productiviteit. Er is bovendien ruime keuze uit technieken om de dienstverlening naar de klant nog beter te maken. Vijf voorbeelden van technieken waarmee u dit makkelijk bereikt.

Hosted telefonie 

Mobiele technologie maakt ons steeds bereikbaarder. Dat heeft geleid tot veranderende klantverwachtingen. Deze verwacht eenzelfde soort bereikbaarheid van organisaties. Gedateerde technologie zoals ISDN kan daar niet aan voldoen. Toekomstbestendige telefonie, ofwel hosted telefonie, kan dat wél. Hierbij verhuist de telefooncentrale naar de cloud. Dat zorgt voor veel meer functionaliteit, zoals snellere doorschakeling, voice-to-email en presence information. Als resultaat hiervan verloopt de communicatie veel efficiënter. Het aantal onnodige contactmomenten wordt verminderd en de klant kan sneller te woord worden gestaan.

Vast-mobielintegratie 

Vast-mobielintegratie (VaMo) is vaak een toevoeging op hosted telefonie. Met deze eenvoudige oplossing worden vaste en mobiele telefonie gecombineerd. U kunt daardoor via uw vaste nummer op uw mobiele telefoon worden bereikt. Op deze wijze profiteert u altijd van de professionele uitstraling en het gemak van een vast zakelijk nummer. Tegelijkertijd ervaart u een grotere bereikbaarheid dankzij de koppeling met uw mobiele telefoon. Zo hoeft u nooit meer een belletje te missen én kunt u klanten sneller te woord staan.

Unified Communications 

Unified Communications (UC)-oplossingen combineren verschillende communicatievormen in één interface. Denk aan (video)bellen, chatten, e-mailen, scherm delen en bestanden verzenden. UC is beschikbaar als app, waardoor u het vanaf ieder mobiel device kunt gebruiken. UC stelt u in staat te communiceren op een manier die bij de situatie past. Is uw klant telefonisch even niet bereikbaar, dan appt of mailt u hem vanuit diezelfde interface. Communicatie wordt daardoor veel effectiever.

Software-as-a-Service

In plaats van software gebruiken we steeds vaker app-alternatieven om productief te zijn. Denk aan Office 365, de cloudvariant van het populaire Microsoft Office-pakket. Veel van deze apps kunnen in leasevorm worden afgenomen, ofwel Software-as-a-Service (SaaS). U profiteert hiermee altijd van de laatste softwareversies, die u ook nog eens op ieder mobiel device kunt gebruiken. Dat maakt u productiever en bereikbaarder, en dat is natuurlijk goed voor uw dienstverlening.

WhatsApp Business
WhatsApp Business is de zakelijke variant van de populaire chatoplossing WhatsApp. Deze versie bevat veel zakelijke functionaliteiten die u bijvoorbeeld kunt inzetten op uw klantenservice. Voorbeelden zijn het versturen van automatische antwoorden, het opzetten van bedrijfsprofielen met contactinformatie en belfunctionaliteit. Ook kun t u berichtstatistieken bijhouden. Dat levert informatie op waarmee u uw klantcontact nog beter kunt maken.

Meer weten? Neem contact met ons op!
Bent u op zoek naar de beste zakelijke oplossingen? Wij adviseren hier graag over. Neem contact op met onze adviseurs via 010-2622544 (Rotterdam) of 0182-748707 (Gouda) of stuur een e-mail.