Vijf apps die bijdragen aan een hogere productiviteit

24 december 2018
smartphone-11Communiceren met medewerkers én klanten, documenten of presentaties maken en delen, de deadlines van uw projecten bewaken… Er zijn tal van handige tools waarmee u dat met gemak en zelfs met plezier doet. We lichten vijf handige zakelijke apps uit.

Office 365: altijd productief 
Microsoft Office gaat al decennia mee en ondanks concurrentie blijft het een favoriet in organisaties over de hele wereld. Met Office 365 beschikken medewerkers overal (op hun desktop, laptop, tablet of telefoon) over de bekende programma’s Word, Excel, PowerPoint en Outlook, plus opslag via de cloudoplossing OneDrive. Er zijn ook versies met andere zakelijke toepassingen als Exchange, SharePoint en Microsoft Teams. Office 365 kan worden afgenomen voor een vast bedrag per maand, waarbij gebruikers altijd de meest actuele versie van de software hebben zodra die beschikbaar is.

Skype for Business: optimaal bereikbaar 
Ooit begon Skype als consumentenprogramma voor videobellen. Inmiddels heeft het ook de zakelijke markt veroverd als serieuze videoconferencingsoftware. Skype for Business is te gebruiken om mensen over de hele wereld te bellen, al dan niet met beeld. Daarbij is het mogelijk met maximaal 25 mensen een call te houden. Maar ook filmpjes, foto’s en andere bestanden versturen en ontvangen, uw scherm delen en tekst- of spraakberichten verzenden is mogelijk.

WhatsApp for Business: verbeter uw klantcommunicatie 

‘Appjes’ sturen via WhatsApp ‒ heel Nederland doet het. Deze businessvariant van WhatsApp is speciaal gemaakt voor eigenaren van een klein bedrijf. Zij kunnen communiceren met hun klanten op de manier die ze gewend zijn en die ze het meest waarderen. Het is mogelijk automatische berichten en snelle antwoorden te verzenden en berichten te sorteren. Daarmee is WhatsApp for Business een handige tool voor de klantenservice.

Slack: nog makkelijker samenwerken 

Slack is een kwalitatief hoogwaardig communicatieplatform waarmee teamgesprekken heel makkelijk overzichtelijk te organiseren zijn. Afbeeldingen, pdf’jes, filmpjes en andere bestanden zijn gemakkelijk in de chatgesprekken te slepen. Het maakt van Slack een handige tool voor samenwerken met collega’s op afstand.

Trello: grip op uw projecten 
Trello is een app voor projectmanagement die veel functies bevat en toch intuïtief is. De app werkt door middel van kaarten die een opdracht of taak voorstellen. Daarbij is het heel eenvoudig opmerkingen, bijlagen, checklists, deadlines en labels toe te voegen, zodat alles lekker overzichtelijk blijft.

Meer weten? Neem contact met ons op!
Bent u op zoek naar de beste zakelijke oplossingen? Wij adviseren hier graag over. Neem contact op met onze adviseurs via 010-2622544 (Rotterdam) of 0182-748707 (Gouda) of stuur een e-mail.