Overstappen naar hosted telefonie is goed voor je omzet

19 november 2018
man-smartphone-benchEr is weinig vervelenders voor de klant dan vraagstukken die onbeantwoord blijven. Onbeantwoorde telefoontjes kunnen er voor zorgen dat je klant zijn handel onderbrengt bij je concurrent. Dat kan onnodige negatieve gevolgen hebben voor je omzet. Door de overstap naar hosted telefonie te maken kun je dit echter eenvoudig voorkomen.

Mkb niet altijd goed bereikbaar
Bellende klanten verwachten binnen 15 seconden iemand aan de lijn te hebben. Dat concludeerde marktonderzoeksbureau Ipsos in een onderzoek uitgevoerd in 2014. Toch voldoet slechts 50 procent van de mkb’ers aan deze verwachting. Aanvullend onderzoek van Telefoonboek.nl meldde daarbij dat 30 procent van de klanten belde voor een bestelling, afspraak of reservering. 24 procent van hen geeft aan dat zij naar de concurrent stappen als hun oproep niet wordt beantwoord. Een slechte bereikbaarheid kan dus verregaande gevolgen hebben voor je bedrijf. Je klanttevredenheid en dienstverlening komen hierdoor in gevaar, en je loopt een hoop omzet mis.

Altijd bereikbaar met hosted telefonie 

Met hosted telefonie kun je deze problematiek eenvoudig oplossen. Deze toekomstbestendige vorm van telefonie biedt veel functionaliteiten waarmee je je klantcommunicatie aanzienlijk verbetert. Gesprekken worden automatisch doorverbonden als je de telefoon even niet kunt opnemen. Je klant krijgt daardoor een collega te spreken. Daardoor kan de klant toch te woord worden gestaan. Ook kun je gesprekken doorschakelen, bijvoorbeeld van je vaste naar je mobiele telefoon. Dat is handig als je klant een storing heeft die eigenlijk meteen moet worden opgelost. Ook kun je wachtmenu’s instellen, waarbij je kunt aangeven dat het bijvoorbeeld telefonisch even wat drukker is. Een kleine moeite, maar je klant krijgt wel het gevoel dat bereikbaarheid serieus wordt genomen. Dat draagt bij aan de klantervaring en -loyaliteit.

Sneller inspelen op kansen 
Door vandaag nog over te stappen naar hosted telefonie voorkom je dat je klant de overstap naar je concullega maakt. Bestellingen, aanvragen voor offertes en reserveringen kunnen direct worden opgepakt. Daardoor kun je de dienstverlening bieden die klanten van je mogen verwachten en loop je geen omzetverhogende kansen meer mis.

Meer weten? Neem contact met ons op!
Bent u op zoek naar de beste zakelijke oplossingen? Wij adviseren hier graag over. Neem contact op met onze adviseurs via 010-2622544 (Rotterdam) of 0182-748707 (Gouda) of stuur een e-mail.