De zakelijke meerwaarde van IP-telefonie

5 april 2019
1307588_96012423IP-telefonie kan nog altijd mee met de zakelijke praktijk van vandaag. Niet iedere medewerker beschikt over een smartphone, en IP-telefonie biedt nog altijd veel stabiliteit en betrouwbaarheid. Maar dat zijn zeker niet de enige voordelen. Een aantal zakelijke pluspunten.

ISDN verdwijnt
Per september 2019 stopt KPN met het ondersteunen van ISDN1/2 en in oktober 2021 met ISDN15/20/30. Hiermee gaat analoge PSTN en digitale ISDN verdwijnen. Maakt u nog gebruik van ISDN, dan is het nu tijd om over te stappen naar flexibelere alternatieven. Zo weet u zeker dat u straks bereikbaar bent voor uw klanten.

Vast en mobiel komen samen 
Wanneer er binnen uw organisatie medewerkers zijn die gebruikmaken van een smartphone biedt IP-telefonie de mogelijkheid om vaste en mobiele telefonie te integreren. Met vast-mobielintegratie bent u bereikbaar op één nummer. Gesprekken die binnenkomen op uw vaste nummer kunnen worden opgenomen met uw vaste én mobiele telefoon. Handig, want zo vergroot u heel eenvoudig de bereikbaarheid van uw hele organisatie.

Efficiëntere communicatie 

Doordat het telefoonverkeer bij IP-telefonie via het internet verloopt kunnen softwareprogramma’s gekoppeld worden. Denk bijvoorbeeld aan uw crm-oplossing. Door deze koppeling optimaliseert u eenvoudig uw klantcontact. U ziet meteen welke klant belt en hebt direct de laatste gegevens bij de hand. Tijdens het gesprek kunt u nieuwe informatie onmiddellijk vastleggen en gesprekken kunnen worden gelogd. Hierdoor blijft de klantinformatie altijd up-to-date en wordt de dienstverlening verbeterd.

Kostenefficiënte oplossing
Hosted telefonie is in veel gevallen goedkoper dan het traditionele telefonienetwerk doordat bellen volledig via het internet verloopt. De telefooncentrales worden bij IP-telefonie onderhouden door de provider. Hierdoor komt het beheer en onderhoud te vervallen voor uw organisatie. Daardoor bespaart u een hoop tijd en geld. Doordat u als organisatie alleen betaalt voor het gebruik profiteert u van maandelijks voorspelbare kosten.

IP-telefonie groeit mee met uw behoeften 
De behoeften binnen uw organisatie willen nog weleens veranderen. De ene keer hebt u meer aansluitingen en functionaliteiten nodig, de andere keer weer minder. Met IP-telefonie speelt u daar makkelijk op in. Het inregelen van nieuwe aansluitingen is bijvoorbeeld snel voor elkaar. Zo betaalt u alleen wat u echt nodig hebt en zit u niet met ongebruikte aansluitingen. Bovendien sluit de centrale altijd aan bij ontwikkelingen in uw organisatie.

Meer weten? Neem contact met ons op!
Bent u op zoek naar de beste zakelijke oplossingen? Wij adviseren hier graag over. Neem contact op met onze adviseurs via 010-2622544 (Rotterdam) of 0182-748707 (Gouda) of stuur een e-mail.